یزدفردا :به گزارش ايرنا احمدي نژاد که دوشنبه شب در چارچوب تبليغات انتخاباتي خود در برنامه " با دوربين" شبکه يک تلويزيون با ملت ايران سخن گفت، افزود: اگر چه برخي بداخلاقي ها و کارشکني ها وجود دارد اما عزم ملت ايران بر همه اينها غلبه خواهد کرد.
وي در آغاز سخنان خود، ملت ايران را ملتي توانمند، بزرگ و تاريخ ساز توصيف و تاکيد کرد که به سه عنصر اصلي " لطف و عنايت خداوند بزرگ، مديريت عالي حضرت ولي عصر (عج) و ظرفيت هاي عظيم و بي نظير ملت ايران" اعتقاد راسخ دارد.
احمدي ن‍ژاد به چند دوره بزرگ در تاريخ ملت ايران از جمله نقش بي بديل و بي نظير ملت ايران در برپايي تمدن جهاني و بشري و ساز وکارهاي آن و نقش محوري و اصلي ملت ايران در پايه گذاري تمدن اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ايران با آغوشي باز و دلي اميدوار اسلام ناب را دريافت و در طول 1400 سال اسلام را شکفت و بالاترين خدمات را ارائه کرد و خود نيز از رهگذر آن شکوفا شد.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، انقلاب عظيم اسلامي را سومين دوره از دوران عظمت هاي ملت ايران در تاريخ خواند و تصريح کرد: دوران انقلاب يکبار ديگر نشان داد که ملت ايران مي تواند در عرصه هاي ملي و بين المللي الهام بخش و پيشتاز باشد.
وي افزود: ملت ايران معادله هاي يکسويه نظام سلطه را به چالش کشيد و اقتدار و قدرت ذاتي ملت ها را در مقابل قدرت ، ثروت و سرمايه صف آرايي کرد و در اين عرصه پيروز هم شد.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به دلايل حضورش در عرصه مديريت کشور اشاره کرد و گفت : چهار سال قبل يک احساس عمومي شکل گرفته بود که کشور از مسير انقلاب فاصله گرفته و اين فاصله روز به روز بيشتر مي شود.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه "بنده نيز در اين احساس مهم شريک بودم "، افزود: فاصله گرفتن از آرمان ها و ارزش هاي ملت ايران و فاصله گرفتن مديران ارشد کشور از مردم و متن ملت که هر دو از يک جنس هستند علت بوجود آمدن اين احساس عمومي بود.
وي با تاکيد به اينکه " ملت ايران نشان داده است که هميشه خوب بوده و به مسئوليت هاي خود بطور کامل عمل کرده است"، اظهار داشت: هرگاه مديران صالح برآمده از متن مردم در مصدر کارها بوده اند اين ملت معجره کرده است.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با نگاهي گذرا به شرايط کشور در قبل از تشکيل دولت نهم ، خاطرنشان کرد: علي رغم اينکه انقلاب اسلامي دستاوردهاي عظيمي براي کشور به بار آورده است، اما در آن دوران اعتماد و خودباوري ملي در پايين ترين نقطه قرار داشت و در حوزه اقتصادي مشکلات سنگيني و به نظر لاينحل در مقابل ملت قرار داده شده بود و راه حل را هم هضم در نظام سلطه معرفي مي کردند.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در سياست داخلي ، تزاحم ، کينه ورزي در فضاي کشور شکل گرفته بود و هر روز يک موضوع پيش پا افتاده را به عنوان مسائل ملي مطرح مي کردند و فضاي کشور را ملتهب مي ساختند.
وي افزود: در سياست خارجي آمدند تا ملت ايران و انقلاب آن را در سياست هاي يکسويه و ظالمانه جهان هضم کنند و تهديد را به جايي رساندند که به صراحت اعلام کردند مي خواهند ريشه ملت ايران را از جا بکنند و در اين زمينه با گستاخي مي گفتند اول افغانستان ، دوم عراق و بعد ايران.
احمدي ن‍ژاد اظهار داشت: در موضوع هسته اي بدترين شرايط را براي ملت ايران ايجاد کردند و بعداز ان توافقنامه نامتجانس با شان ملت ايران ، گفتند که ميوه توافقنامه در سعدآباد را چيديم.
تمام تاسيسات هسته اي را پلمب و تعطيل کردند و گستاخانه خواستار تعطيلي کارگاه ها و آزمايشگاه ها شدند. گستاخي را بحدي رساندند که به ساحت ملت ايران توهين کردند و گفتند که ملت ايران محور شرارت است. در شرايطي اين توهين را روا داشتند که ايران بيشترين همکاري را در افغانستان و عراق با آنها صورت داد.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: طبيعي بود که ملت ايران چنين شرايطي را نپذيرد و در انتخابات چهارسال قبل رياست جمهوري به صحنه آمد و خود را از آن شرايط تحميلي رهانيد و به دنيا اعلام کرد که به آرمان ها و ارزش ها و اصول پايبند است.
وي تصريح کرد: در اين شرايط بود که شعار " ما مي توانيم " حرف دل ملت ايران و ترجمان جايگاه اين ملت در عرصه داخلي و بين المللي شد و با استقبال ملت بوي‍ژه جوانان مواجه گرديد.
احمدي نژاد با بيان اينکه قصد ارائه گزارش عملکرد از چهارسال دوره دولت نهم را ندارد، در اين بخش از سخنان خود با نگاهي گذرا به شرايط کشور و دستاوردهاي بدست آمده در اين دولت گفت: در طول چهار سال گذشته علي رغم بحران هاي جهاني نظير، بحران مالي، مسائل عراق و افغانستان ، حضور قدرت هاي بيگانه در اطراف مرزها، تهديدهاي مکرر نظامي و تحريم هاي اقتصادي کشور شاهد دستاوردهاي عظيمي بوده است که کسي نمي تواند آنها را انکار کند.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: سنگين ترين جنگ رواني عليه ملت ايران صورت گرفت اما اين ملت با ايستادگي ، مقاومت و شجاعت ، اعتماد به نفس به راه خود ادامه داد و امروز در عرصه هاي مختلف در اوج عزت و قدرت و اقتدار است.
وي در بخش اقتصادي به آمارهايي اشاره کرد که بيانگر دستاوردهاي دولت نهم در مقايسه با دوران گذشته کشور است و تصريح کرد: امروز داراي يک ثبات نسبي اقتصادي بالا ، رشد توليد و سرمايه گذاري روز افزون در کشور هستيم.
احمدي ن‍ژاد خاطرنشان کرد: در بخش فولاد ، سيمان ، مس ، آلومينيوم ، پتروشيمي و مس ميانگين توليدات حداقل دو برابر شده است و هزاران کارخانه دور از بحران و در آرامش مشغول توليد و فعاليت هستند و صادرات سالانه کشور گسترش يافته است و در عرصه توليد مقاله هاي علمي و ثبت اختراعات رشد کم سابقه اي را شاهد هستيم. در عرصه هسته اي ، هوا فضا و سلول هاي بنيادي در ميان ده کشور دنيا قرار داريم.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در ابتداي دولت نهم نرخ بيکاري در کشور دوازده و نه دهم درصد بود اما در اين چهار سال برغم افزايش نيروهاي کار نرخ بيکاري به ده درصد رسيده است. مصرف بنزين و رشد شتابان آن مهار شده است.
وي تاکيد کرد: تهديد خارجي براي هميشه از ساحت مقدس ايران برطرف شده و برخلاف تصور برخي که تهديد را با سازش مي توان رفع کرد ملت ايران نشان داد که تنها با شجاعت ، مقاومت و پايداري مي توان با تهديد مقابله کرد. کساني که روزي مي خواستند ملت ايران را از بين ببرند امروز زبان به تمجيد و تعريف از اين ملت گشوده و خواستار مشارکت آن در مديريت جهان هستند.
احمدي نژاد گفت: امروز ملت ايران آماده مشارکت در مديريت جهان براي ايجاد صلح و امنيت پايدار در جهان است. امروز ملت ايران يک ملت الهام بخش و پرچمدار صلح ، عدالت و اميد در جهان است.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: چهار سال دولت نهم نشان داد که ما مي توانيم و توانستيم اما اين نقطه آغاز است و هنوز تا رسيدن به قله هاي شايسته ملت ايران فاصله داريم. تازه بستر سازي انجام شده و راه براي شکوفايي ادامه دارد.
وي خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم ملت ايران به نقطه اوج برسد بايد در عرصه هاي جهاني حضور داشته باشيم و اگر بخواهيم در اين عرصه حضور داشته باشيم بايد ايران را بسازيم و باور من اين است که شرايط آماده است و البته به اين معنا هم نيست که در کشور نقطه ضعف و خلل وجود ندارد، اما مهمتر عزم ملت براي فتح قله هاي بلند است.
احمدي ن‍ژاد از رهبر معظم انقلاب اسلامي و همه قشرهاي مختلف مردم و اقوام مختلف کشور براي همراهي و استقامت قدرداني و تشکر کرد و اظهار داشت: امروز عضو بزرگ خانواده ملت بزرگ ايران بودن و خادم اين ملت يک افتخار بي نظير و بي بديل است.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: بايد حرکت کرد پس پيش بسوي ايراني آباد، عزيز و سربلند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا